torsdag 14 maj 2009

Lite om mig



















Jag är alltså en Engelsk bulldog som just nu bor hos mina "föräldrar" Mats och Therése.

Jag är en relativt väluppfostrad liten dam, och det kan jag nog tacka mina "biologiska föräldrar" Anna och Jonas för. Jag växte nämligen upp hos dem och har haft en superbra barndom. Av olika anledningar kom vi dock fram till att det skulle vara bättre för mig om jag fick bo som ensamhund, dels pga mitt stora ego, dels pga min gamla kompis, mopsen Gerd, som det skar sig lite med...

Jag flyttade till min nya mamma och pappa i november 2008, och de är såååå nöjda med mig! De är väldigt imponerad över hur osjälviska Anna och Jonas är, eftersom de vet hur mycket de tycker om mig. Men jag träffar fortfarande Anna och Jonas mycket, och de kan hälsa på när de vill. Man kan alltså säga att jag har fyra föräldrar, och det är ju inte så dumt!

Jag älskar människor och uppmärksamhet. Jag kommer för övrigt väldigt bra överens med andra hundar också, men de är oftast inte lika roliga som människor. Andra favoritsysselsättningar är att leka med mina leksaker, lata mig och vara ute i skogen och nosa runt.

Jag är tyvärr allergisk mot protein, och får därför inte äta någonting annat är mitt dagliga foder.

Mina smeknamn är: Bullen, Lillbabs, Babsan, Pappas lilla tussilago, mammas lilla vildros, Trattkantarellen, Bullebarnet, Barnet, Babs, Lillan, Baboo m fl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar