tisdag 22 september 2009

Veterinären. Igen!

Jag borde verkligen få vip-kort hos smådjurskliniken, för på fredag är det tydligen dags igen! Matte och husse (och min fantastiska dagmamma Emma) har tyckt att jag har betett mig lite konstigt på sistone. När matte kollade mina tassar hittade hon förklaringen. Stora köttiga blåsor! Så nu blir det till att åka till doktor Karin och kolla vad det kan bero på.
Nu är matte extra jobbig, och är på mig hela tiden när jag slickar mig på tassarna. Jag kan ju inte låta bli! Ibland gör jag det i smyg, lite diskret så att matte inte ska se. Men oftast kommer hon på mig... Men det är nog bra ändå, för tassarna har redan blivit lite bättre. Matte har ett läskigt medel som hon sprutar på tassarna. Aldrig får man vara ifred.
Ibland vill man ju t ex bara ligga i soffan och småfisa, men då kommer hon fram med kameran också! Suck.

Ps. Men erkänn att jag har världens sötaste framtand. Den framträder så fint på första bilden! *Stolt*





3 kommentarer:

  1. Stackare !
    Jag vet precis hur det är när man vill slicka när matte inte ser.
    Jag har jätteproblem med mina öron och matte tvättar och håller på med salvor och grejer som jag vill slicka bort hela tiden, men har hennes ögon på mig hela tiden.

    Hoppas det snart går över.

    SvaraRadera
  2. Stackars dig Barbro......men jag måste då bara säga att DU ÄR SÅÅÅ SNYGG.....och ett tips.....försök att låta bli tassarna.....
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  3. Tack kompisar, skönt med lite medlidande. Ska försöka låta bli tassarna!

    SvaraRadera