onsdag 5 augusti 2009

Urinvägsinfektion!

Hej vänner!
Har mått lite dåligt de senaste dagarna, och i måndags fick matte och husse reda på att jag har fått urinvägsinfektion. Usch och fy, det är bläää att ha urinvägsinfektion!
Det började med att jag inte hade någon matlust och var lite hängig, så matte och husse tog med mig till min snälla doktot Karin. Där tog hon läskiga prover (fast jag fick gott godis av Karin som jag inte får hemma!) men de hittade inget fel. Sen kissade jag inomhus i förra veckan och det råkade komma mitt på ekparketten så det blev värsta fläcken! Matte och husse blev inte så glada. Så förargligt... det var ju inte meningen... fy vad jag skämdes. Men då framkom det i alla fall att det var urinvägsinfektion. Nu måste jag äta en jätteäcklig medicin som smakar blääää. Matte får tvinga i mig den. Hoppas jag blir bättre i alla fall. Stackars mig!

3 kommentarer:

  1. Jaa men stackars dig Barbro......Urinvägarna är inget att leka med se nu till att inte sitta kallt och drick gärna citronvatten.......Molly är ju också sjuk......som du vet.....Krya på dig Barbro.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Usch ! Inge gott med medicin.
    Men vår mamz lurar oss nu ifall vi ska få medicin - hon rullar in tabletten eller det flytande i en skiva skinka och då slinker det ner av bara farten. Säg det till din mamz så får du lite gott samtidigt. uff !

    SvaraRadera
  3. Nä, den går jag inte på! Då äter man ju bara upp det gottiga och spottar ut det äckliga pillret. Så gör jag varje gång. :-)

    SvaraRadera